Alla inlägg under november 2011

Av Lillemor johnsson - 30 november 2011 01:45

Har nu försökt att lägga mig o sova 3 ggr, men det bara inte går.. Känns som tankarna håller på att spränga mitt huvud... Har typ ingen aning om vad tankarna handlar om då dem är som en stor röra i mitt huvud!!
Mycket som händer nu.. Man är jobbsökande(fast jobbar då o då), precis bosatt sig helt hos Älsklingen.. Ja det är en del av de hela som har hänt o händer.. Hur som helst så är allting bara jobbigt nu... Julen närmar sig med stormsteg och jag känner att jag inte hänger med för 5 öre o har ingen aning om vart/hur den ska firas detta året... Men men allting löser väl sig..

Joakim ligger just nu o sover då han ska upp kl 5 för att jobba... man själv sitter i soffan och väntar på att kunna gå in o lägga sig.. Man lär ju sova bort hela dagen imorrn om man inte somnar snart.. Men men...
Har idag vart o besökt <3-ats moster & far.. Sen åkte vi till min sis & far o drack kaffe o åt pepparkakor.. :) Gottans var de...
Imorrn vet jag inte vad som händer, ska la försöka fixa iordning inne i sovrummet så att man slipper ha massa kartonger ståendes där inne.. Kanske tvätta fönstrena som blev ap smutsiga då stormen drog här förbi.. Sen får la vi se.. :)


Hoppas ni alla där ute har de bra :) hehe

 

Puss Lillemor ;)


Av Lillemor johnsson - 16 november 2011 23:06

Har nu läst ut boken "Trasig", en väldigt "intressant" bok på de vis att man verkligen ser hur folk kan helt oberört se förbi det som sker.. Vilket är otroligt skrämmande!! Att se vad som sker men ändå blunda för det.. Och det har inte förändrats ett skit får då till nu.. Vilket är ännu mera skrämmande..
För er som inte läst denna bok och för att ni ska förstå mer om vad det handlar om så har jag lånat på internet, skriven av Shy Keenan...
Jag föddes och trasades sönder i Birkenhead. Oönskad, misshandlad, såld, bortbytt, fotograferad, filmad, lämnad att dö, fördärvad, skuldbelagd, sviken och förbigången. Men jag föddes även med en brinnande eld inom mig. Jag kallar den för min Fenixeld. Jag är inget offer - det ordet beskriver bara vad jag råkade ut för. Inte heller är jag en överlevare för det antyder att jag kommit över allting. Jag är en Fågel Fenix och det pågår en ständig process inom mig. Detta är min berättelse."

Orden kommer från Shy Keenan. Under hela sin barndom blev hon systema­tiskt våldtagen av sin styvfar. Och hen­nes mor misshandlade henne så svårt att hon hade både nedsatt hörsel och syn den dag hon började skolan. Vid 10 års ålder var hon nära att dödas av en grupp pedofiler som hon blivit såld till.

I vuxen ålder beslutade sig Shy för att berätta san­ningen och få de skyldiga ställda inför rätta. Efter en utdragen process dömdes både styvfadern och några av hans medhjälpare till långa fängelsestraff - inte bara för vad de gjort mot Shy utan för flera fruktans­värda brott även mot andra barn.

Trasig är en av de mest skakande och ärliga skildring­ar av barns utsatthet som någonsin skrivits. På ett rakt och självutlämnande sätt berättar Shy Keenan om sina fruktansvärda upplevelser. Men hon uppvi­sar även en inneboende styrka och förmåga att trots allt överleva och vända smärtan till något positivt som kan hjälpa andra i liknande situation. 

Usch jag mår verkligen illa av att det faktiskt sker ute i världen...

Men nu blire att övergå till "14år till salu" handlar om en tjej som tillsammans med en kompis vill tjäna lätta pengar, så de går ut på en sida på internet och hittar Killar/gubbar som vill ge dem pengar för olika tjänster..
Men de blir skrivning om den när jag e klar med den...

Nu för det mesta jobbar jag och är med SysterYster.. Åå kvällarna är jag hemma och nuförtiden läser böcker:) Förstår inte riktigt hur de kommer sig att jag läser böcker nu?! För det underliga är att bara för kanske 6månader sedan så avskydde jag att läsa böcker.. För jag såg ej vad de stod, jag fattade inte vad de handlade om.. Allt var suddigt så fort de kom till att läsa böcker.. Berodde de på att jag inte ville läsa?! Eller berodde de på att jag inte ansåg mig ha tid till det?! Ja jag vet faktiskt inte..
Men i vilket fall är jag glad över att ha kommit till en punkt där jag känner att jag vill läsa böcker :)

 

Nu blir de sängen för mig så jag orkar upp tidigt imorrn 6.30 :)

G´Night ! // Lillemor Johnsson

=D

Av Lillemor johnsson - 7 november 2011 20:44

Som jag skrivit, så e jag otroligt trött hela tiden, och de hänger fortfarande i!! Och inte nog med de så har jag mensvärk till förbannelse ! Men de ska la snart gå över..
Har inte hänt så mycket de senaste.. Förutom att tanten från förskolan inte har hört av sig ännu, vilket stör mig så otroligt kraftigt.. Allting lät så jävla bra när man var där men icke dagen efter för då var hon som försvunnen och är de fortfarande.. DÅLIGT AV EN CHEF TYCKER JAG!!!!
men jag har ju mera jobb så jag klarar mig som tur är.. Informatörs jobbet är otroligt kul, så länge man inte stöter på någon surskalle ! BAra en än så länge som tur e :)!!
Idag har jag & Jakob vart med Annalena & Kidzen.. Efter Jakob vart i skolan då så klart :).. Mysigt värre.. Jakob trivs verkligen med Emilio & Benjamin , vilket jag tkr e super bra eftersom de träffas så ofta, i annat fall hade de ju inte vart kul om de inte trivdes ihoop... =D <3

Nu blire en film att somna till.. Skönt de! Imorrn blire jobb... jobba lite längre imorrn e la de tänkt =) SKÖNT !

Mvh Lillemor Johnsson <3

Presentation

klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards