Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Jobbigt ?!?!

Av Lillemor johnsson - 23 januari 2012 18:48

Ja det har verkligen vart otroligt jobbigt under missfallstiden och tiden därefter!
Jag tänker mycket på det! Vissa dagar går jag o tänker på vad som egentligen hände o varför?! Hur det kommer sig att just jag fick missfall?!
Jag som är så otroligt barnkär ska väl kunna få en liten bebis?! eller?!?!
Tanken ena dagen kan vara att jag vill ha barn, men nästa dag så vill jag det inte! Otroligt jobbigt!!
Försöker hela tiden att tänka att detta kunde hänt vem som helst, det var inte just för att det var jag!

Under de 3 månader jag hann att vara gravid så levde jag precis som innan.. Drog inte ner på kaffedrickandet osv..
Men nästa gång jag blir gravid så kommer jag troligtvis vara otroligt nojig för allt.. Kommer nog inte våga göra mycket.. Det kanske är helt  normalt?! Jag vet inte, men det är iaf så jag känner nu!!

Sen en annan grej, från det ena till det andra. så har jag tänkt mycket på vad folk egentligen kläcker ur sig!
- Tex som när folk säger åh fy fan en alkolist, eller åh jag fattar inte hur folk kan välja alkohol före sina barn!!
Tror folk verkligen att personer med alkoholproblem verkligen väljer att ha alkoholproblem?! Eller att dem VÄLJER alkoholen före sina barn.. Alkolism är en sjukdom o inte en lätt sak att tass med..
Personer som kläcker ut sig såna kommentarer! Har dem verkligen levt med en alkolist eller själva vart alkolister?! Jag tycker inte att man kläcker ut sig såna saker när man själv inte vet hur de egentligen ligger till eller själva har vart i situationen.. OCH det handlar inte bara om just alkolism utan oxå om psykiska sjukdomar eller om drogproblem..
Vi människor är så fördomsfulla, vilket gör att personer med små eller stora problem, aldrig får en ärlig chans! Tycker det är så tråkigt..
Sen är det ju faktiskt så att personer som haft tex alkoholproblem, oftast har lättare för att hjälpa andra med samma problem, för dem vet hur den andra tänker och faktiskt känner.. Men nej, då istället stöter vi ut personer med eller har haft problem av olika slag! PATETISKT !!


Man är inte sin sjukdom, man har en sjukdom... Det är en stor skillnad!!


Men Men...
Nu de senaste har man jobbat en del,vilket känns så härligt... Man blir glad av att ha ett arbete att gå till och man känner sig glad och nöjd med sig själv när man vart och arbetat :) Jag iaf :P


Nu blir de smootie (stavning?!) och bara ta det lugnt i soffan..

Ha en skön kväll allihopa =)


/ Lillemor Johnsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillemor johnsson - 1 maj 2012 10:21

livets väg..Inte mycket som händer i detta hemmet, men nått finns la de o berätta... Mannen min o jag har fyllt år, vilket då innebär att han e 1år närmare 30 o jag är fortfarande närmare till 20 än 30 ;) haha   I april månad hann vi oxå med 2 ...

Av Lillemor johnsson - 11 februari 2012 01:55

Åh , vad jag hatar att text försvinner efter att jag publicerat ett inlägg =@ !! Orkar inte skriva om allting, men kan förkorta de en aning :)   Inte mycket som händer på fronten just nu, mest jobb, träning osv.Har börjat träna på Corpus med Äl...

Av Lillemor johnsson - 7 januari 2012 23:11

Skriva av med det som hänt...I oktober kom ett underbart resultat; Jag hade blivit gravid... Så lyckliga blev vi och allt var på topp.. Månaderna gick o vi flög på moln för det här.. Nu var vi redo att bli föräldrar ihop <3..Mitt humör flög upp o ...

Av Lillemor johnsson - 30 november 2011 01:45

Har nu försökt att lägga mig o sova 3 ggr, men det bara inte går.. Känns som tankarna håller på att spränga mitt huvud... Har typ ingen aning om vad tankarna handlar om då dem är som en stor röra i mitt huvud!!Mycket som händer nu.. Man är jobbsökand...

Av Lillemor johnsson - 16 november 2011 23:06

Har nu läst ut boken "Trasig", en väldigt "intressant" bok på de vis att man verkligen ser hur folk kan helt oberört se förbi det som sker.. Vilket är otroligt skrämmande!! Att se vad som sker men ändå blunda för det.. Och det har inte förändrats ett...

Presentation

klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards